Rytm dnia
6.30-8.00 – „Wszyscy są, witam Was…”
Swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne zabawy edukacyjne z wychowawcą. Praca indywidualna nauczyciela z dziećmi wymagającymi dodatkowego wsparcia. Gry dydaktyczne, zabawy integracyjne, zabawy ruchowe ze śpiewem.
8.00-8.20
Przygotowanie do śniadania-czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej, ćwiczenia poranne
8.30-8.50
Śniadanie;
9.00-10.00– „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego…”
Zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy edukacyjno- rozwojowe kształcące naturalne talenty. Dzieci realizują różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej, teatralnej, eksperymentalno-badawczej w tym zabawy logopedyczne, wspierające naukę mówienia.
10.00-10.50– „Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa…”
Gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu .. Dzieci prowadzą obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku. Zabawy wspomagające emocjonalny i społeczny rozwój dziecka.
10.50-11.00 Przygotowanie do obiadu-czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej. Podział na grupy ze względu na możliwość przebywania w jadalni tylko jednej grupy ( rekomendacje GIS, MEN, MZ)
OBIAD:
11.00- 11.30– GRUPA PROMYCZKI
11.30-12.00- GRUPA JAGÓDKI
12.00-12.30- GRUPA KRASNOLUDKI
12.30-13.00- GRUPA BIEDRONKI
11.30-13.00– „Ach śpij, bo właśnie…” każda grupa po obiedzie
Dzieci: słuchają bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela- relaksacja, słuchają nagrań płytowych i słuchowisk, słuchają muzyki relaksacyjnej, bawią się w zabawy „paluszkowe”, słowne, wykonują masażyki, uczestniczą w bajko terapii, realizują zajęcia dodatkowe.
13.00-14.00 Zabawy na powietrzu. Przygotowanie do podwieczorku- czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.
14.00 -14.30 Podwieczorek
14.30-16.00- „Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma…”Dzieci organizują zabawy indywidualne i w małych grupach, podejmują zabawy tematyczne, badawcze, zabawy ruchowe i zabawy ze śpiewem, słuchają bajek czytanych przez nauczyciela lub rodzica, prezentują własne interpretacje utworów podczas zabaw dramowych , pantomimicznych, oglądają książki, grają w gry planszowe i stolikowe, korzystają ze sprzętu sportowo-rekreacyjnego, podejmują czynności porządkowe w sali oraz w kącikach zainteresowań i edukacyjnych, Uczestniczą w zajęciach rozwijających indywidualne zdolności.
Dziecko w trakcie całego pobytu w przedszkolu poznaje zasady współpracy z rówieśnikami, uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy, umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów, podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.